domingo, 18 de março de 2018

Speak English: Lesson 02



1. Dialogue

Who are they?
Bate-papo informal

Susy: Hello, Bob.
Susy: Olá, Bob.

Bob: Hi, Susy.
Bob: Oi, Susy.

Susy: Who’s that boy?
Susy: Quem é aquele garoto?

Bob: What boy?
Bob: Que garoto?

Susy: That one, with the red shorts.
Susy: Aquele, de shorts vermelho.

Bob: Oh, that boy. He’s my brother. His name is Paul.
Bob: Oh, aquele garoto. Ele é meu irmão. O nome dele é Paul.

Susy: And who’s that girl with him?
Susy: E quem é aquela garota com ele?

Bob: Oh, that’s Miss Jonhson. She’s the new English teacher.
Bob: Oh, aquela é a senhorita Jonhson. Ela é a nova professora de inglês.

Susy: Is she the new teacher? She looks so young... and she’s so pretty!
Susy: Ela é a nova professora de inglês?Ela parece tão nova... e ela é tão bonita!

Bob: Yes, she really is.
Bob: Sim, ela realmente é.

2. Keywords

Car
This is a car.

Airplane
This is an airplane.

Train
This is a train.

Bus
This is a bus

Ship
This is a ship.

Socks
These are socks.
This is a pair of socks.

Skirt
This is a skirt.

Mother

Father

Shorts
These are shorts
This is a pair of shorts.

Shirt
This is a shirt.

Sneakers
These aresneakers
This is a pair of sneakers.

3. Vocabulary

Airplane
aeroplano, avião

Belt
cinto

Boy
garoto, menino, rapaz

Bus
ônibus

Car
carro, automóvel

Do
(verbo) fazer; também usado como verbo auxiliar

English
inglês

Friend
amigo (a)

Girl
garota, menina, moça

Hello
olá, alô (saudação)

Her
dela

Hey
ei (interjeição)

Hi
oi, alô (saudação)

His
dele

In
em, no (s), na (s)

Look
olhar, parecer (verbo); olha, olhe

Man
homem

Miss
senhorita

My
meu (s), minha (s)

New
novo (s), nova (s)

Old
velho, antigo

Pretty
bonito (a)

Red
vermelho (a)

Ship
navio

Shirt
camisa

Shorts
calção; shorts

Skirt
saia (vestimenta feminina)

Sneakers
tênis; sapato de lona ou tecido

So
tão, tanto

Socks
meias

Study
(verbo) estudar

Teacher
professor (a), instrutor (a)

The
(artigo definido) o, a, os, as

Their
deles, delas

Train
trem

What
que, o que

Who
quem

Whose
de quem

With
com

Yes
sim

Young
jovem, novo (a); de pouca idade

Your
seu (s), sua (s), teu (s), tua (s)

4. Expressions

Hey! Ei!
chamamento

Hello
Olá, alô (saudaçãoao telefone)

Oi!
saudação informal)

Look!
Olhe! Veja! (imperativo)


5. Grammar

1. Verb to be
Verbo ser/estar

O verbo to be é um dos mais importantes em inglês.
É a base do aprendizado.

I am.
Eu sou, eu estou.

She is tired.
Ela está cansada.

He is a student.
Ele é um estudante.

A conjugação é:

I am
I´m
eu sou, estou

You are
You´re
tu és, estás

He is
He´s
ele é, está

She is
She´s
ela é, está

It is
It´s
ele/ela/neutro é, está

We are
We´re
nós somos, estamos

You are
You´re
vós sois, estais

They are
They´re
eles são, estão


The interrogative forms and the short answers of the verb to be
A forma interrogativa e respostas curtas com o verbo To Be

Interrogative
Answers

Am I....?
Yes, I am.
No, I´m not

Are you....?
Yes, you are,
No, you aren´t

Is she, he, it?
Yes, she, he, it is
No, she, he, it isn´t

Are we/you/they....?
Yes, we/you/they are
No, we/you/they aren´t

2. Interrogative Pronouns
Pronomes Interrogativos

Which
qual, quais

Who
quem

What
que, o que, qual

Whose
de quem

Para fazer perguntas sobre o sujeito de uma frase é mais comum usar who e what.

Who is that girl?
Quem é aquela garota?

That girl is Paula.
Aquela garota é a Paula.

What is that?
O que é aquilo?

That is a car.
Aquilo é um carro.

Utiliza-se o auxiliar to do quando a pergunta se refere ao verbo principal da frase.

What do you do?
O que você faz?

I am a student.
Eu sou estudante.

O pronome whose é usado geral imediatamente antes do substantivo da frase.

Whose jacket is this?
De quem é essa jaqueta?

O pronome which é usado para diferenciar um objeto/pessoa de outro.

Which pen is yours?
Qual caneta é a sua?


3. Possessive Pronouns/
Pronomes Possessivos

My
meu

His
dele

Her
Dela

A forma do pronome ou do adjetivo não se altera em função da quantidade do substantivo qualificado.

This is my pen.
Esta é a minha caneta.

This is her purse.
Esta é a bolsa dela


6. Exercises


1. Answer these questions.
Responda a estas perguntas.

What is this?
This is a pen.

What is this?
This is an airplane.

What is this?
This is a ship.

What is this?
This is a coat.

What are these?
d. These are cars.

What is this?
This is a skirt.

What are those?
These are socks.

2. Practice these staments: (use contractions)
Pratique estas afirmações: (use contrações)

This is Jim.
He’s a student.
Jim’s a student.

This is Betty. She is a student.
She’s a student.
Betty’s a student.

This is Miss Perkins. She is a teacher.
She’s a teacher.
Miss Perkings’s a teacher.

That boy is Jack. He’s a student too.
He’s a student.
Jack’s a student.

3. Answer these questions.
Responda a estas perguntas.

Who ’s that boy? (Jim)
That boy is Jim . He’s Jim.

Who’s that girl? (Betty)
That girl is Betty. She’s Betty.

Who’s that young lady? (Miss Perkins)
That young lady is Miss Perkings. She’s Miss Perkings.

Who’s that boy? (Jack)
That boy is Jack. He’s Jack.


4. Practice these questions and answers.
Pratique estas perguntas e respostas:

Boy, Jack:Who ’s that boy ? He’s Jack.

Girl, Betty: Who’s that girl? She’s Betty.

Teacher, Miss Perkins: Who’s that teacher? She’s Miss Perkings.

Student, Jim: Who’s that student? He’s Jim.


5. Write in English.
Escreva em inglês:

O que é isto? Isto é um par de meias.
What is this? It is a pair of socks.

O que é aquilo?Aquilo é uma borracha.
What is that? That is an eraser

Nenhum comentário:

Postar um comentário